Lineáris groove nyolcadokkal 2.

Nyolcadok használatával több olyan kíséretet is előállíthatunk, amelyekben csak akkor ütünk a jobb kezünkkel, amikor éppen nem szólaltatjuk meg a lábdobot, vagy a pergőt. Az ilyen ritmusokat lineáris kíséreteknek nevezzük. A videón látható kíséretben az első és a negyedik nyolcadon szólaltatjuk meg a lábdobot, a harmadik és a hetedik nyolcadon pedig a pergőt. Olvasd tovább

Funky groove 7.

Az előző bejegyzésben közzétett, funky kíséretet egy újabb, nyitott lábcintányéron játszott hanggal is bővíthetjük, amelyet a bal kezünkkel játszunk az ütem utolsó tizenhatodán. Ha ezt kényelmesnek találjuk, akkor üthetjük ezt a hangot a videón látható módon is: úgy, hogy a bal kezünkkel a jobb kezünk alatt ütjük a lábcintányért. Olvasd tovább

Funky groove 6.

Az előző bejegyzésekben közzétett, funky kíséretet úgy is megváltoztathatjuk, hogy a lábcintányért kinyitjuk az ütem valamelyik hangján. A videó azt a lehetőséget mutatja be, amikor a a lábcintányért az ütem hatodik nyolcadján nyitjuk, de ez csak az egyik lehetőség a sok közül. Próbáljuk ki azt is, hogy egy-egy másik nyolcadon nyitunk. Olvasd tovább

Fillek váltott kézzel 8.

Azokat a filleket, amelyekről ebben a bejegyzésben esett szó, alkalmazhatjuk akkor is, amikor lassabb tempóban, az egész ütemet kitöltő, harminckettedekből álló filleket játszunk. Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk váltott kézzel, a harmadik tomon három hangot ütünk JBJ kézrenddel, végül pedig a pergődobot szólaltatjuk meg BJB kézrenddel. Így egy tíz hangból álló motívumot kapunk (1. kottapélda). Olvasd tovább