Fillek váltott kézzel 5.

Azokat a filleket, amelyekben négy darab triolát játszunk, alkalmazhatjuk úgy is, hogy lassabb tempójú kíséretekben az ütem második felében négy tizenhatodtriolát szólaltatunk meg.  A dobokat ismét az óramutató járásával megegyező sorrendben szólaltatjuk meg. Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk … Olvasd tovább

Fillek váltott kézzel 4.

Az előző, tizenhatodokból álló, együtemes fillek után, most újabb, triolákból álló fillekkel fogunk foglalkozni. A dobokat ismét az óramutató járásával megegyező sorrendben szólaltatjuk meg. Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk váltott kézzel, a harmadik tomon három hangot ütünk JBJ … Olvasd tovább

Fillek váltott kézzel 3.

Az előző, tizenhatodokból és triolákból álló, hármasával csoportosított hangokra épülő fillek után, most olyanokkal fogunk foglalkozni, amelyben a dobokat az óramutató járásával megegyező sorrendben szólaltatjuk meg. Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk váltott kézzel, a harmadik tomon három hangot … Olvasd tovább

Dobnélküli zenealap: Funky 5.

Sárközi Viktor funky zenealapjának segítségével groove-okat és filleket gyakorolhatunk. Próbáljunk ki különböző cintányérritmusokkat, díszítsük a kíséretet lábcintányér-nyitásokkal, vagy pergődob-variációkkal, vagy pergődob variációkkal, a negyedik ütemben játszhatunk bármilyen hosszúságú fillt. … Olvasd tovább

Dobnélküli zenealap: Bluesy Pop

Márkosi József újabb zenealapja segítségével egy gyakori basszusszólamra épülő groove-okat és filleket gyakorolhatunk. Kísérletezhetünk különböző cintányérritmusokkal, díszíthetjük a kíséretet lábcintányér-nyitásokkal, vagy pergődob-variációkkal, vagy pergődob variációkkal, a negyedik ütemben játszhatunk bármilyen hosszúságú fillt. … Olvasd tovább