Fillek váltott kézzel 8.

Azokat a filleket, amelyekről ebben a bejegyzésben esett szó, alkalmazhatjuk akkor is, amikor lassabb tempóban, az egész ütemet kitöltő, harminckettedekből álló filleket játszunk. Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk váltott kézzel, a harmadik tomon három hangot ütünk JBJ kézrenddel, végül pedig a pergődobot szólaltatjuk meg BJB kézrenddel. Így egy tíz hangból álló motívumot kapunk (1. kottapélda). Olvasd tovább

Fillek váltott kézzel 7.

Azokat a filleket, amelyekről ebben a bejegyzésben esett szó, alkalmazhatjuk akkor is, amikor lassabb tempóban fél ütem hosszúságú, harminckettedekből álló filleket játszunk.
Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk váltott kézzel, a harmadik tomon három hangot ütünk JBJ kézrenddel, végül pedig a pergődobot szólaltatjuk meg BJB kézrenddel. Olvasd tovább

Fillek váltott kézzel 5.

Azokat a filleket, amelyekben négy darab triolát játszunk, alkalmazhatjuk úgy is, hogy lassabb tempójú kíséretekben az ütem második felében négy tizenhatodtriolát szólaltatunk meg.  A dobokat ismét az óramutató járásával megegyező sorrendben szólaltatjuk meg. Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk váltott kézzel, a harmadik tomon három hangot ütünk JBJ kézrenddel, végül pedig a pergődobot szólaltatjuk meg BJB kézrenddel. Így egy tíz hangból álló motívumot kapunk (1. kottapélda). Olvasd tovább

Fillek váltott kézzel 4.

Az előző, tizenhatodokból álló, együtemes fillek után, most újabb, triolákból álló fillekkel fogunk foglalkozni. A dobokat ismét az óramutató járásával megegyező sorrendben szólaltatjuk meg. Az első két tom-tomon két-két hangot játszunk váltott kézzel, a harmadik tomon három hangot ütünk JBJ kézrenddel, végül pedig a pergődobot szólaltatjuk meg BJB kézrenddel. Így egy tíz hangból álló motívumot kapunk (1. kottapélda). Olvasd tovább