A videó segítségével egy kétütemes funky groove-ot tanulhatunk meg.
A dobkotta innen tölthető le. Olvasd tovább
A videó segítségével egy kétütemes funky groove-ot tanulhatunk meg.
A dobkotta innen tölthető le. Olvasd tovább
A videó segítségével Lisztes László basszusszólamára játszott funky groove-okat és filleket tanulhatunk meg.
A dobkotta innen tölthető le. Olvasd tovább
A videó segítségével egy kétütemes, öszetett kézrendeket és lineáris kéz-láb kombinációt tartalmazó funky groove-ot tanulhatunk meg.
A dobkotta innen tölthető le. Olvasd tovább
Ha olyan funky groove-ot játszunk, amelyben a lábcintányért váltott kézzel ütjük, akkor úgy is díszíthetjük a kíséretet, hogy valamelyik negyed harmadik tizenhatodán a jobb kezünkkel valamelyik tom-tomot ütjük meg a lábcintányér helyett. Olvasd tovább
Az ebben a bejegyzésben közzétett funky groove-ban is alkalmazhatunk olyan variációkat, hogy egy, vagy több bal kézzel játszott hangot a pergődobon szólaltatunk meg a lábcintányér helyett. Olvasd tovább
Az előző bejegyzésben közzétett funky groove egy újabb változatában az ütem utolsó tizenhatodán is nyitjuk a lábcintányért. Azt vettem észre, hogy könnyebb a rövid, egy tizenhatod időtartamú nyitásokat úgy játszani, hogy nem tesszük le a bal sarkunkat a pedálra. Ha ezt kényelmesnek találjuk, játsszuk így a kíséretet. Olvasd tovább
Az előző bejegyzésben közzétett funky groove-ban is alkalmazhatunk lábcintányér nyitásokat. A videó segítségével a sok lehetőség közül azt tanulmányozhatjuk, amikor a lábcintányért a harmadik negyed utolsó két tizenhatodján nyitjuk. Állítsunk elő további variációkat is! Olvasd tovább
Ebben a bejegyzésben az előző funky groove olyan változatát tanulmányozhatjuk, amelyben a lábcintányéron nyolcadok helyett váltott kézzel játszunk tizenhatodokat. Fontos, hogy először lassan gyakoroljuk a kíséretet, mert időnként a jobb, máskor pedig a bal kezünkkel együtt kell megszólaltatnunk a lábdobot. Olvasd tovább
Az előző bejegyzésben közzétett funky groove-ot megváltoztathatjuk pl. úgy, hogy a harmadik negyedben játszott hangsúly helyett az ütem utolsó tizenhatodját hangsúlyozzuk. Ezeken a variációkon kívül előállíthatunk továbbiakat is úgy, hogy az első, vagy a második negyedben játszott halk hangok helyett hangsúlyozunk, vagy úgy is, hogy két hangot hangsúlyozunk ütemenként. Olvasd tovább
A funky groove-okban nem a csak “kettő-négyet” hangsúlyozhatjuk. Bővíthetjük a kísértet pl. a harmadik negyed második tizenhatodján játszott hangsúlyos ütéssel is. Ez nem egyszerű technikai feladat, fontos, hogy először lassan gyakoroljuk a kíséretet. Olvasd tovább