Az egyik előző bejegyzésben bemutatott, tizenhatodokból álló lineáris kíséretet úgy változtatjuk meg, hogy az ütem harmadik negyedében nem csak az első, hanem a harmadik tizenhatodon is megszólaltatjuk a lábdobot, a lábcintányér helyett. Olvasd tovább
haladóknak
Funky groove 14.
Az előző bejegyzésben közzétett funky groove-ot megváltoztathatjuk pl. úgy, hogy a harmadik negyedben játszott hangsúly helyett az ütem utolsó tizenhatodját hangsúlyozzuk. Ezeken a variációkon kívül előállíthatunk továbbiakat is úgy, hogy az első, vagy a második negyedben játszott halk hangok helyett hangsúlyozunk, vagy úgy is, hogy két hangot hangsúlyozunk ütemenként. Olvasd tovább
Lineáris groove triolákkal 2.
Triolák használatával több olyan kíséretet is előállíthatunk, amelyekben csak akkor ütünk a jobb kezünkkel, amikor éppen nem szólaltatjuk meg a lábdobot, vagy a pergőt. Az egyik előző bejegyzésben bemutatott kíséretet úgy változtatjuk meg, hogy az ütem harmadik negyedében az első, és a harmadik hangon is megszólaltatjuk a lábdobot. Olvasd tovább
Funky groove 13.
A funky groove-okban nem a csak “kettő-négyet” hangsúlyozhatjuk. Bővíthetjük a kísértet pl. a harmadik negyed második tizenhatodján játszott hangsúlyos ütéssel is. Ez nem egyszerű technikai feladat, fontos, hogy először lassan gyakoroljuk a kíséretet. Olvasd tovább
Lineáris groove tizenhatodokkal 1.
Tizenhatodok használatával is előállíthatunk lineáris kíséreteket. Az egyik előző bejegyzésben bemutatott kíséretet úgy változtatjuk meg, hogy a tizenhatodok első hangjait csak a lábdobon, illetve a pergődobon szólaltatjuk meg, a jobb kezünkkel viszont nem ütjük meg a lábcintányért. Először gyakoroljunk lassan, hogy ne rontsuk el a játszott hangok sorrendjét. Olvasd tovább
Funky groove 12.
Az előző bejegyzésben közzétett funky groove egy újabb változatában az ütem utolsó tizenhatodán a bal kezünkkel nem a pergőt ütjük, hanem a nyitott lábcintányért. Ha ezt kényelmesnek találjuk, akkor üthetjük ezt a hangot a videón látható módon is: úgy, hogy a bal kezünkkel a jobb kezünk alatt ütjük a lábcintányért. Olvasd tovább
Online doboktatás
Az online dobórákat tarthatjuk valamilyen online felületen (pl. zoom, skype, messenger, viber, stb.) vagy úgy, hogy az óra anyagáról készült videót elküldöm.
Jelentkezés és további információ: korompayzsolt@gmail.com
Lineáris groove triolákkal 1.
Triolák használatával is előállíthatunk lineáris kíséreteket. Az egyik előző bejegyzésben bemutatott kíséretet úgy változtatjuk meg, hogy a triolák első hangjait csak a lábdobon, illetve a pergődobon szólaltatjuk meg, a jobb kezünkkel viszont nem ütjük meg a lábcintányért. Először gyakoroljunk lassan, hogy ne rontsuk el a játszott hangok sorrendjét. Olvasd tovább
Funky groove 11.
Az egyik előző bejegyzésben közzétett funky groove-ot úgy is megváltoztathatjuk, hogy a lábcintányért kinyitjuk az ütem valamelyik hangján. A videó azt a lehetőséget mutatja be, amikor a a lábcintányért az ütem hatodik nyolcadán nyitjuk, de ez csak az egyik lehetőség a sok közül. Próbáljuk ki azt is, hogy egy-egy másik nyolcadon nyitunk. Olvasd tovább
Lineáris groove nyolcadokkal 2.
Nyolcadok használatával több olyan kíséretet is előállíthatunk, amelyekben csak akkor ütünk a jobb kezünkkel, amikor éppen nem szólaltatjuk meg a lábdobot, vagy a pergőt. Az ilyen ritmusokat lineáris kíséreteknek nevezzük. A videón látható kíséretben az első és a negyedik nyolcadon szólaltatjuk meg a lábdobot, a harmadik és a hetedik nyolcadon pedig a pergőt. Olvasd tovább